تصاویر HD

تصاویر HD

تصاویر با کیفیت بالا HD
تصاویر HD

تصاویر HD

تصاویر با کیفیت بالا HD

معرفی خودروهای جیمز باند (رفاقت دیرینه با آستون مارتین)

حتی اگر علاقه ای به سینما و فیلم نداشته باشید، باز هم از فروش بالای سری جیمز باند اطلاع دارید که به دلیل ساختار عجیب صحنه های اکشن و تجهیزات به کار رفته در فیلم به شدت مورد توجه قرار گرفتند. یکی از مهم ترین ملزومات سری جیمز باند، اتومبیل های خاص و گران قیمتی است که در اختیار بازیگران نقش جیمز باند قرار گرفته و در ماموریت های مختلف نقش پررنگی ایفا می کنند. در این بخش با اتومبیل های استاد جیمز باند از سال 1964 تا آخرین نسخه از این فیلم سینمایی پر هزینه و پر فروش آشنا می شوید.

برای مطالعه به ادامه مطلب بروید. امیدوارم لذت ببرید.

  

 

به طور حتم انتظار دارید که خودروی جیمز باند بسیار خاص و با تجهیزاتی عجیب همراه باشد، اما در نسخه Gold finger از خودرویی استفاده گردید که با کمترین تغییر در ظاهر و اضافه شدن تجهیزات به یار و یاور این شخصیت محبوب دنیای سینما تبدیل شد. هر چند از نسخه بعدی فیلم، خودروهای جیمز باند قادر به ارائه امکاناتی عجیب بودند که تکنولوژی در دسترس این چهره را متعلق به آینده نشان دهد.

 

جیمز باند

 

Aston Martin DB5

اولین حضور در سال 1964 سبب گردید تا خودروی آستون مارتین دی بی 5 مورد توجه قرار گیرد. قابلیت تعویض سه ردیف از شماره پلاک خودرو برای عدم شناسایی و شیشه عقب ضد گلوله از امکانات محدود این خودرو بود که در مراحل بعدی با تغییرات بیشتری همراه گردید. این خودرو در سال 2010 به قیمت قابل توجه 4.6 میلیون دلار به فروش رسید.

 

جیمز باند

 

Toyota 2000GT

اولین ابر خودوری ژاپنی ها به حدی مورد توجه قرار گرفت که افتخار هم رکابی با جیمز باند را دریافت کرد. البته این خودرو به تعداد محدود 351 عدد تولید و به فروش رسید تا از نظر تعداد تولید نیز خاص بودن خود را به اثبات برساند. مهم ترین ویژگی تویوتا 2000 جی تی، عدم وجود سقف فلزی خودرو به دلیل قد بلند 189 سانتی متری شون کانری بود که سوار شدن برای تویوتا را برای وی مشکل ساز نموده بود. تویوتا دو دستگاه از این خودروی سفارشی را در اختیار عوامل تولید کننده جیمز باند قرار داده بود.

 

جیمز باند

 

Lotus Esprit S1

خودروساز انگلیسی محصولی اختصاصی و کاملا متفاوت با دو اتومبیل گذشته جیمز باند تدارک دید که مهم ترین ویژگی نمایش داده شده از آن دو زیست بودن و قابلیت تردد در زیر آب بود. اما این خودرو هیچگاه به صورت یک زیر دریایی تولید نگردید و تنها بدنه لوتوس برای سکانس های زیر آب به کار گرفته شد.

 

جیمز باند

 

Aston Martin V8 Vantage

پس از توقف 18 ساله در ساخت سری بعدی جیمز باند، بار دیگر کمپانی آستون مارتین نقش آفرینی مهمی در فیلم The Living Daylights بر عهده داشت. این خودرو از نظر تجهیزات یکی از پر امکانات ترین نمونه های زمان خود شناخته شده و به تایر های تولید کننده دود، اسلحه و قابلیت خود نابود شونده در شرایط اضطراری مجهز گردیده بود. البته امکانات دیگری مانند لیزر در چرخ ها و همچنین تقویت کننده اختصاصی برای پرتاب موشک برای آستون مارتین وی 8 ونتیج در نظر گرفته شده بود.

 

جیمز باند

 

Ford Mustang Mach 1

فورد موستانگ ماخ 1 قابلیت حرکت روی دو چرخ سمت راست را به شخصیت جیمز باند اعطا نموده بود، اما وی به این مورد راضی نبوده و قابلیت حرکت روی دو چرخ سمت چپ نیز در دستور کار عوامل سازنده فیلم قرار گرفت. در نهایت این خودرو با قابلیت حرکت روی دو چرخ متفاوت، چشمان زیادی را از حدقه درآورد!

 

جیمز باند

 

AMC Hornet

جیمز باند پس از مشاهده آدم ربایی مامور M16 به یک نمایشگاه اتومبیل رفته و خودرویی عجیب و خاص را سرقت کرد. اتومبیل AMC Hornet که پس از تعقیب و گریز طولانی مدت جیمز باند و مواجهه با آدم ربا در سمت مخالف رودخانه، اندکی غیرتی شد و در نهایت به دلیل شکسته شدن پل بین دو سمت رودخانه، با یک حرکت جیمز باندی! با این خودرو به پرواز درآمده و در کنار آدم ربا فرود آمد.

 

جیمز باند

 

BMW Z8

یکی از اتومبیل های خاص تولید شده توسط کمپانی آلمانی ب ام و که قطعات مکانیکی کوچک دهه 90 در کنار طراحی مخصوص دهه 60 توسط پیرس برازنان به آن اضافه گردید. اسلحه مخصوص آتشین که برای نابودی هلیکوپتر در نظر گرفته شده بود، در کنار قابلیت کنترل از راه دور خودرو سبب گردید تا ب ام و زد 8 به شدت مورد توجه قرار گیرد. نسخه معمولی Z8 به تعداد 5703 عدد توسط کمپانی آلمانی تولید و روانه بازار گردید.

 

جیمز باند

 

Aston Martin DBS

بالاترین رکورد استفاده از یک اتومبیل در برنامه ای خاص توسط این مدل از آستون مارتین در فیلم های جیمز باند شکسته شد. رکورد پیشین با هفت بار استفاده از یک خودرو در برنامه تاپ گیر ثبت گردیده بود و عوامل فیلم جیمز باند موفق به شکستن رکورد جرمی کلارکسن، جیمز می و ریچارد هموند در بهره گیری از یک اتومبیل گردیدند. پمپ باد فشرده به کار رفته در آستون مارتین دی بی اس قادر به پرتاب اشیا به جاده برای دستیابی به اهداف خاص بود.

برگرفته از وبسایت مجله سخت افزار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد